Obsah pripravujeme. Bude dostupný už čoskoro a máte sa na čo tešiť!

Gustiamo —

Identita a štartovací e-shop pre online predajcu potravín

2,9%

výrazný nárast konverzie e-shopu z 0,1% na 2,9%

2,5min

priemerná dĺžka trvania návštevy na stránke 2 min 49 s

67%

návštevníkov webovej stránky prichádza z vyhľadávania

Gustiamo

Gustiamo.sk je online predajca kvalitných talianskych potravín, a predovšetkým vín. Majitelia vlastnoručne vyberajú vína a potraviny priamo v Taliansku.

Lokalita

Zvolen, Slovensko

Zameranie

E-commerce

Veľkosť spoločnosti

2 — 10 zamestnancov

Dodané služby

stratégia

branding

webdizajn

copywriting

automatizácia

Klient

Gustiamo sú online potraviny zamerané na talianske produkty a víno. Ich koncept je jedinečný v prístupe majiteľa. Ten každý rok podniká niekoľko výletov do Talianska, aby vlastnoručne vybral sortiment na svoj e-shop. Od kvalitných talianskych vín, cez kávu a čokoláda, už po cestoviny, pestá a iné potraviny charakteristické pre túto stredomorskú krajinu. 

Problém

Online potraviny si v rámci slovenského e-commerce prostredia veľmi zložitý segment. Trh s potravinami a vínom je saturovaný. Veľké množstvo konkurentov sa preteká v množstve ponúkaného tovaru, cenách, spôsoboch platby aj spôsoboch doručenia. Veľkou konkurenčnou výhodou sa okrem bohatého sortimentu a samotnej značky preto stáva efektívne e-shopové riešenie. Z hľadiska platformy nie je dôležitá iba samotná navigácia a bjavovanie produktov (kategórie, produkty, vyhľadávanie, filtrovanie), ale hlavne konverzie nákupného procesu.

Problémov bolo na začiatku hneď niekoľko. Medzi najproblematickejšie patril názov značky, veľkosť ponúkaného sortimentu a samotná e-commerce platforma. Tá obsahovala niekoľko závažných chýb nielen z hľadiska samotnej navigácie, ale hlavne z hľadiska nákupu.

Riešenie

Pred realizáciou projektu sme sa pomocou analýz a auditov pozreli na všetky zjavné problémy. Analyzovali sme samotnú značku Xwine (predchodca Gustiamo.sk), predávaný sortiment a konkurenciu a samozrejme e-shopovú platformu postavenú na custom riešení. Dodali sme audit biznisu a produktu, analýzu kľúčových slov a obsahu a hĺbkový UX audit zameraný na košík a pokladňu.

Počas úvodného workshopu s klientom sme na základe dodaných auditov dospeli k jasnému výsledku – zmena názvu a grafického vyjadrenia značky, nutnosť rozšírenia predávaného sortimentu, redizajn webu na platforme Wordpress / Woocommerce a automatizácia eshopu a ERP systému Garis.

“Prekvapila nás hĺbka spolupráce s FUTUR DIGITAL. Dokázali reagovať na všetky naše požiadavky a vyriešiť všetky vstupné problémy – od sortimentu, cez značku, e-shop až po prepojenie s ERP. Úvodný workshop, ale aj jednotlivé stretnutia boli bohaté na jednoducho realizovateľné rozhodnutia. “

Recenzia klienta

Denisa Cúthová

— Marketingová manažérka Gustiamo.sk

Celkové výsledky

Zmena názvu a nová značka priniesla ľahšiu rozpoznateľnosť značky a pozitívny dojem na prvé počutie u zákazníkov. Zo samotného názvu a loga Gustiamo je ihneď jasné zameranie aj poslanie značky. A samozrejme bez toho, aby boli majitelia obmedzení rozsahom ponúkaného sortimentu.

Vďaka analýze kľúčových slov a obsahu sme mohli obchodnému oddeleniu ukázať aké talianske potraviny sú na našom trhu najviac vyhľadávané, ako sa menia trendy ich hľadania a ako na to reaguje konkurencia. Z analýzy vzišli mnohé odporúčania, ktoré obchodnému oddeleniu uľahčili nielen výber produktov do portfólia, ale tiež ich nákup.

Analýza kľúčových slov sa samozrejme stala aj pevným základom pre e-shopové riešenie na platforme Wordpress. Riešenie bolo vytvorené ako funkčný prototyp s možnosťou jeho postupnej optimalizácie na základe získaných dát. Do funkcionality boli pridané funkcie uľahčujúce výber vína a jeho párovanie s jedlom a hlavne automatizácia so systémom Garis. Hlavným cieľom riešenia bola optimalizácia konverzie nákupného procesu. Tá sa výrazne zvýšila ihneď po spustení novej platformy (z 0,1 % na 2,9%).

Projekt bol po dokončení a zaškolení plne predaný do rúk vlastného IT oddelenia klienta. O manažment a marketing e-shopu sa stará samostatná marketingová manažérka klienta.

Dodané služby

Audit a Stratégia

audit biznisu a produktu

analýza kľúčových slov a obsahu

Webdizajn

návrh dizajnu portálu

vývoj na platforme Wordpress

licencie pluginov

automatizácia s ERP

Branding a obsah

naming

tvorba logotypu

copywriting

Podobné projekty

Hľadáte ďalšiu inšpiráciu pre svoj biznis?

Komnata.sk – E-shop s viac ako 50.000 produktami a napojením na VidaXL s automatickou synchronizáciou cien, skladu a objednávok.

Apkonaradie.sk – E-shop s napojením na ERP systém.