Ardiama —
E-shop, fotografie a optimalizácia pre vyhľadávače
450
variabilných produktov so stovkami variant
0,9%
priemerná konverzia na e-shope so šperkami v priemernej cene nad 3000€
Ardiama
Ardiama je online butik zameraný na predaj certifikovaných diamantových šperkov vyrábaných na mieru pre každého zákazníka.
Lokalita
Bratislava, Slovensko
Zameranie
E-commerce
Veľkosť spoločnosti
2 — 10 zamestnancov
Dodané služby
audit a stratégia
webdizajn
copywriting
hromadné spracovanie obsahu
fotografia a postprodukcia
sociálna komunikácia
e-mail marketing
Klient
Ardiama je online butik zameraný na výrobu a predaj kvalitných diamantových šperkov. V ponuke nájdete iba diamanty, ktoré sú certifikované medzinárodne uznávanou certifikáciou GIA. Kolekcia zahŕňa nielen diamantové zásnubné prstene, ale aj svadobné obrúčky, diamantové náušnice, náhrdelníky a náramky. Okrem vynikajúcich dizajnérskych šperkov poskytujú aj šperkárske služby na mieru, vďaka čomu si zákazníci môžu vytvoriť svoje vlastné jedinečné kúsky.
Majiteľ butiku Ardiama chápa, že každý zákazník má svoj vlastný osobitý vkus a preferencie. Preto v ponuke butiku nájdete širokú škálu dizajnov, ktoré vyhovujú rôznym vkusom. Od nadčasovej klasiky až po moderné a avantgardné výtvory.
Problém
Dôvodom kompletného redizajnu e-shopu bolo nefunkčné riešenie postavené na platforme Woocommerce. Riešenie bolo postupne vyvíjané viacerými vývojármi. Výsledkom nekoordinovaného vývoja bol spletitý systém, ktoré obsahoval množstvo rôznych na sebe nezávislých funkcií.
V administrácii boli nainštalované desiatky nepoužívaných pluginov, čo nielen prispievalo k celkovej zložitosti riešenia, ale malo tiež vplyv na chod e-shopu, jeho bezpečnosť, aktualizácie a manažment. Butiku chýbal moderný dizajn, ale aj konzistentné spracovanie textového a vizuálneho obsahu. Absencia kvalitného blogu znižovala vyhľadateľnosť e-shopu vo vyhľadávačoch.
Riešenie
Vzhľadom na potrebu rýchleho redizajnu, rozpočtové obmedzenia a nedostatok historických štatistických údajov sme sa pri návrhu nového riešenia rozhodli použiť prístup GDD (Growth-Driven Design). Tento prístup je postavený na troch základných fázach: audit značky, príprava štartovacej webovej stránky a neustále postupné zlepšovanie riešeniana základe informovaných rozhodnutí. Postavených ako inak na dátach.
Vo fáze auditu sme úzko spolupracovali so zakladateľom značky. Podarilo sa nám zhromaždiť aspoň časť údajov, ktoré nebolo možné získať zo samotného riešenia. Vďaka auditu biznisu a produktu, hĺbkovej analýze kľúčových slov a existujúceho obsahu, ako aj UX auditu a dotazníku s otázkami pre existujúcich zákazníkov, sme získali množstvo cenných informácií pre návrh funkčného prototypu riešenia. Na vývoj sme použili technologický stack založený na platforme Wordpress/Woocommerce/Elementor. Táto platforma ponúkala priaznivú rovnováhu medzi výkonom, možnosťami prispôsobenia a nákladovou efektívnosťou vzhľadom na obmedzenia rozpočtu.
Počas vývoja prototypu sme zanalyzovali existujúci obsah. Navrhli sme automatizáciu tvorbu obsahu pre produkty. Hromadne sme upravili vizualizácie produktov (obrázky sme premenovali, odstránili sme pozadia, pridali nové zábery) a nefotili nové prezentačné fotografie niekoľkých diamantových šperkov. Na základe analýzy kľúčových slov sme navrhli obsahový kalendár a pripravili podklady pre tvorbu článkov. Pre uľahčenie managementu tvorby obsahu sme implementovali službu Storychief. Tá umožňuje nielen spoluprácu na tvorbe obsahu, ale tiež jeho jednoduchšiu distrubúciu naprieč rôznymi marketingovými kanálmi.
Po spustení webovej stránky sme začali s dlhodobou fázou opakovanej optimalizácie. Na základe spätnej väzby od používateľov, analytických údajov a metrík konverzií sme identifikovali oblasti, ktoré si vyžadovali ďalšie vylepšenia. Tento prístup založený na dátach viedol náš rozhodovací proces a umožnil nám uprednostniť najúčinnejšie zlepšenia. Využili sme A/B testovanie na experimentovanie s rôznymi dizajnovými prvkami, rozloženiami a obsahovými stratégiami s cieľom neustále optimalizovať výkonnosť webových stránok a miery konverzie.
Počas fázy iteratívnej optimalizácie sme pozorne sledovali kľúčové ukazovatele výkonnosti. To nám umožnilo získať prehľad o správaní používateľov, preferenciách a bolestivých bodoch, ktoré sme používali na priebežné dolaďovanie webu. Implementáciou zmien dizajnu na základe údajov sme zabezpečili, že sa webová stránka bude vyvíjať a zostane v súlade s potrebami a očakávaniami cieľového publika.
Prístup GDD nám poskytol nielen štruktúrovaný rámec pre redizajn webovej stránky, ale umožnil nám aj efektívne pracovať v rámci daných obmedzení. Využitím sily dát, spätnej väzby od používateľov a opakovaných vylepšení sme dokázali vytvoriť nákladovo efektívne riešenie, ktoré poskytuje výnimočnú používateľskú skúsenosť a poháňa obchodný rast.
“FUTUR DIGITAL sa podarilo dokončiť e-shop Ardiama nielen za krátky čas, ale aj v perfektnej kvalite. Dodali komplexný projekt, ktorý vylepšil mnohé oblasti, ktoré nespadali do ich kompetencie. Naviac e-shop na základe získaných dát postupne optimalizovali. Ako po stránke konverzie, tak aj z hľadiska efektívneho manažmentu tvorby a distribúcie obsahu.”
Recenzia klienta
Róbert Baumann
— Majiteľ Ardiama.sk
Celkové výsledky
Použitie frameworku GDD sa ukázalo ako veľmi efektívne. V priebehu mesiaca sme dokázali spustiť zložitý e-shop s množstvom produktov a variant, pokročilým vyhľadávaním a filtrovaním. Získali sme tak veľmi rýchlo rozumný objem štatistickýh dát, ktoré nám pomohli e-shop rozvíjať a vylepšovať. Ako z hľadiska produktov, tak aj z hľadiska konverzie a návštevnosti.
Podarilo sa nám výrazne vylepšiť konverziu e-shopu. Zlepšili sme navigáciu a objavovanie nových produktov. Spresnili sme informácie o produktoch. Vďaka optimalizácii obsahu a automatizácii jeho distrubúcie sme e-shopu priniesli nových potenciálnych zákazníkov.
E-shop bol po dokončení prevádzkovaný na našich manažovaných serveroch. Následne po ukončení naplánovaných optimalizačných cyklov (dosiahnutí stanovených cieľov) a po zaškolení personálu bol odovzdaný do správy klienta (vrátane hostingu, aktualizácií a technickej správy riešenia).
Dodané služby
Audit a Stratégia
audit biznisu a produktu
analýza kľúčových slov a obsahu
Webdizajn
návrh dizajnu portálu
vývoj na platforme Wordpress
licencie pluginov
automatizácia so Storychief
Branding a obsah
fotografia produktov
postprodukcia
hromadné spracovanie vizualizácií
hromadné spracovanie obsahu
copywriting
Komunikácia
distribúcia obsahu
správa sociálnych sietí
e-mail marketing
lead marketing marketing
Podobné projekty
Hľadáte ďalšiu inšpiráciu pre svoj biznis?
Komnata.sk – E-shop s desaťtisícmi produktov a napojením na VidaXL. Optimalizácia obrázkov vo vyhľadávaní.
Apkonaradie.sk – E-shop so synchronizáciu produktov, skladov a objednávok.
FUTUR DIGITAL