Obsah pripravujeme. Bude dostupný už čoskoro a máte sa na čo tešiť!

Ardiama —

E-shop, fotografie a optimalizácia pre vyhľadávače

450

variabilných produktov so stovkami variant

0,9%

priemerná konverzia na e-shope so šperkami v priemernej cene nad 3000€

Ardiama

Ardiama je online butik zameraný na predaj certifikovaných diamantových šperkov vyrábaných na mieru pre každého zákazníka.

Lokalita

Bratislava, Slovensko

Zameranie

E-commerce

Veľkosť spoločnosti

2 — 10 zamestnancov

Dodané služby

audit a stratégia

webdizajn

copywriting

hromadné spracovanie obsahu

fotografia a postprodukcia

sociálna komunikácia

e-mail marketing

Klient

Ardiama je online butik zameraný na výrobu a predaj kvalitných diamantových šperkov. V ponuke nájdete iba diamanty, ktoré sú certifikované medzinárodne uznávanou certifikáciou GIA. Kolekcia zahŕňa nielen diamantové zásnubné prstene, ale aj svadobné obrúčky, diamantové náušnice, náhrdelníky a náramky. Okrem vynikajúcich dizajnérskych šperkov poskytujú aj šperkárske služby na mieru, vďaka čomu si zákazníci môžu vytvoriť svoje vlastné jedinečné kúsky.

Majiteľ butiku Ardiama chápa, že každý zákazník má svoj vlastný osobitý vkus a preferencie. Preto v ponuke butiku nájdete širokú škálu dizajnov, ktoré vyhovujú rôznym vkusom. Od nadčasovej klasiky až po moderné a avantgardné výtvory.

Problém

Dôvodom kompletného redizajnu e-shopu bolo nefunkčné riešenie postavené na platforme Woocommerce. Riešenie bolo postupne vyvíjané viacerými vývojármi. Výsledkom nekoordinovaného vývoja bol spletitý systém, ktoré obsahoval množstvo rôznych na sebe nezávislých funkcií.

V administrácii boli nainštalované desiatky nepoužívaných pluginov, čo nielen prispievalo k celkovej zložitosti riešenia, ale malo tiež vplyv na chod e-shopu, jeho bezpečnosť, aktualizácie a manažment. Butiku chýbal moderný dizajn, ale aj konzistentné spracovanie textového a vizuálneho obsahu. Absencia kvalitného blogu znižovala vyhľadateľnosť e-shopu vo vyhľadávačoch.

Riešenie

Vzhľadom na potrebu rýchleho redizajnu, rozpočtové obmedzenia a nedostatok historických štatistických údajov sme sa pri návrhu nového riešenia rozhodli použiť prístup GDD (Growth-Driven Design). Tento prístup je postavený na troch základných fázach: audit značky, príprava štartovacej webovej stránky a neustále postupné zlepšovanie riešeniana základe informovaných rozhodnutí. Postavených ako inak na dátach. 

Vo fáze auditu sme úzko spolupracovali so zakladateľom značky. Podarilo sa nám zhromaždiť aspoň časť údajov, ktoré nebolo možné získať zo samotného riešenia. Vďaka auditu biznisu a produktu, hĺbkovej analýze kľúčových slov a existujúceho obsahu, ako aj UX auditu a dotazníku s otázkami pre existujúcich zákazníkov, sme získali množstvo cenných informácií pre návrh funkčného prototypu riešenia. Na vývoj sme použili technologický stack založený na platforme Wordpress/Woocommerce/Elementor. Táto platforma ponúkala priaznivú rovnováhu medzi výkonom, možnosťami prispôsobenia a nákladovou efektívnosťou vzhľadom na obmedzenia rozpočtu.

Počas vývoja prototypu sme zanalyzovali existujúci obsah. Navrhli sme automatizáciu tvorbu obsahu pre produkty. Hromadne sme upravili vizualizácie produktov (obrázky sme premenovali, odstránili sme pozadia, pridali nové zábery) a nefotili nové prezentačné fotografie niekoľkých diamantových šperkov. Na základe analýzy kľúčových slov sme navrhli obsahový kalendár a pripravili podklady pre tvorbu článkov. Pre uľahčenie managementu tvorby obsahu sme implementovali službu Storychief. Tá umožňuje nielen spoluprácu na tvorbe obsahu, ale tiež jeho jednoduchšiu distrubúciu naprieč rôznymi marketingovými kanálmi.

Po spustení webovej stránky sme začali s dlhodobou fázou opakovanej optimalizácie. Na základe spätnej väzby od používateľov, analytických údajov a metrík konverzií sme identifikovali oblasti, ktoré si vyžadovali ďalšie vylepšenia. Tento prístup založený na dátach viedol náš rozhodovací proces a umožnil nám uprednostniť najúčinnejšie zlepšenia. Využili sme A/B testovanie na experimentovanie s rôznymi dizajnovými prvkami, rozloženiami a obsahovými stratégiami s cieľom neustále optimalizovať výkonnosť webových stránok a miery konverzie. 

Počas fázy iteratívnej optimalizácie sme pozorne sledovali kľúčové ukazovatele výkonnosti. To nám umožnilo získať prehľad o správaní používateľov, preferenciách a bolestivých bodoch, ktoré sme používali na priebežné dolaďovanie webu. Implementáciou zmien dizajnu na základe údajov sme zabezpečili, že sa webová stránka bude vyvíjať a zostane v súlade s potrebami a očakávaniami cieľového publika. 

Prístup GDD nám poskytol nielen štruktúrovaný rámec pre redizajn webovej stránky, ale umožnil nám aj efektívne pracovať v rámci daných obmedzení. Využitím sily dát, spätnej väzby od používateľov a opakovaných vylepšení sme dokázali vytvoriť nákladovo efektívne riešenie, ktoré poskytuje výnimočnú používateľskú skúsenosť a poháňa obchodný rast. 

“FUTUR DIGITAL sa podarilo dokončiť e-shop Ardiama nielen za krátky čas, ale aj v perfektnej kvalite. Dodali komplexný projekt, ktorý vylepšil mnohé oblasti, ktoré nespadali do ich kompetencie. Naviac e-shop na základe získaných dát postupne optimalizovali. Ako po stránke konverzie, tak aj z hľadiska efektívneho manažmentu tvorby a distribúcie obsahu.”

Recenzia klienta

Róbert Baumann

— Majiteľ Ardiama.sk

Celkové výsledky

Použitie frameworku GDD sa ukázalo ako veľmi efektívne. V priebehu mesiaca sme dokázali spustiť zložitý e-shop s množstvom produktov a variant, pokročilým vyhľadávaním a filtrovaním. Získali sme tak veľmi rýchlo rozumný objem štatistickýh dát, ktoré nám pomohli e-shop rozvíjať a vylepšovať. Ako z hľadiska produktov, tak aj z hľadiska konverzie a návštevnosti.

Podarilo sa nám výrazne vylepšiť konverziu e-shopu. Zlepšili sme navigáciu a objavovanie nových produktov. Spresnili sme informácie o produktoch. Vďaka optimalizácii obsahu a automatizácii jeho distrubúcie sme e-shopu priniesli nových potenciálnych zákazníkov.

E-shop bol po dokončení prevádzkovaný na našich manažovaných serveroch. Následne po ukončení naplánovaných optimalizačných cyklov (dosiahnutí stanovených cieľov) a po zaškolení personálu bol odovzdaný do správy klienta (vrátane hostingu, aktualizácií a technickej správy riešenia).

Dodané služby

Audit a Stratégia

audit biznisu a produktu

analýza kľúčových slov a obsahu

Webdizajn

návrh dizajnu portálu

vývoj na platforme Wordpress

licencie pluginov

automatizácia so Storychief

Branding a obsah

fotografia produktov

postprodukcia

hromadné spracovanie vizualizácií

hromadné spracovanie obsahu

copywriting

Komunikácia

distribúcia obsahu

správa sociálnych sietí

e-mail marketing

lead marketing marketing

Podobné projekty

Hľadáte ďalšiu inšpiráciu pre svoj biznis?

Komnata.sk – E-shop s desaťtisícmi produktov a napojením na VidaXL. Optimalizácia obrázkov vo vyhľadávaní.

Apkonaradie.sk – E-shop so synchronizáciu produktov, skladov a objednávok.